Zaterdag 8/11 en zondag 9/11 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ines Dumalin - WaarBenJij.nu Zaterdag 8/11 en zondag 9/11 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ines Dumalin - WaarBenJij.nu

Zaterdag 8/11 en zondag 9/11

Door: Ines Dumalin

Blijf op de hoogte en volg Ines

10 November 2014 | Ecuador, Quito

Vrijdagavond rond 22u kreeg ik nog een kamergenoot: Ines! :D We werden Ines1 en Ines2 genoemd :D Ze is Duits en werkt ook in een kinderopvang, maar wel met kinderen met een beperking.

Helaas, het is weer van dat: hoe moe ik ook ben, rond 3u was ik alweer klaarwakker. Kheb dan nog geprobeerd om verder te slapen, maar onze bovenburen moesten blijkbaar vroeg op en waarschijnlijk te laat opgestaan, want ze maakten enorm veel lawaai (lopen, zakken gooien,...) en dan rond 5u30 was ons Spaans buurjongetje wakker. 't Was heel grappig om hem bezig te horen en hoe zijn ouders hem probeerden duidelijk te maken dat je zo vroeg in de morgen geen lawaai mag maken :)
Samen met mijn kamergenoot zijn we dan gaan ontbijten in een nabij gelegen restaurant. Twas een groot ontbijt met pannekoeken, roerei, brood, verse mangosap, koffie en chocolademelk. Mmhhh!

Na het ontbijt vertelden ze me dat ik naar het studentenhuis zal verhuizen. Terwijl ik wachtte aan de receptie, kwam er opeens een oudere dame naar me toegelopen. Ik kreeg een knuffel en een hele uitleg in 't spaans! Ze kende mijn naam ook! Dat was zo raar en ik was helemaal niet meer mee, tot er een Nederlandse het gesprek vertaalde. Blijkbaar was er een misverstand waar ik zou blijven voor deze week: in het studenthuis of in een gastgezin. Ik zag dat wel zitten om met die mevrouw mee te gaan (Ze deed mij zo denken aan Mevr Reuse!) En het ging zoveel beter zijn voor mijn Spaans. Maar ik mocht niet :(
Dus, hop naar het studentenhuis! En opnieuw een Duitse kamergenoot: Sonia. De andere bewoners zijn Nederlands, Noors en Duits. Veel spaans zal ik dus niet spreken in het studenthuis :)
's Middags heb ik een toer gedaan in de buurt, een beetje mijn weg gezocht. Ik heb een supermarkt gevonden :) Maar opeens kwam er een serieuze wind op en werd het donker. Toen ik opnieuw op mijn kamer was begon het te donderen. Je hoorde hem steeds dichter komen en opeens: flits en een massas luide krak!! Hij was een beetje verder ingeslagen! We waren allemaal enorm geschrokken. Al die autoalarms die afgingen, en de sirenes die je hoorde. En dan, zo plots als het gekomen was, was het weer gedaan :)

Tegen de avond kreeg ik echt wel een klopje. Maar kmag niet toegeven!!
'k Ben dan met 2 Nederlandse kotgenoten en 2 Duitse jongens van het ander studentenhuis, iets gaan eten in de stad. Een plaatsje die ik zeker zal onthouden, want het was echt wel goed!

Zondagmorgen opgestaan met veel hoofdpijn, tegen de middag was het gelukkig al beter. En opnieuw, ik kom terug van de supermarkt en het begint weer te onweren. Maar nu met een stortbui! Blijkbaar is het smorgens telkens prachtig weer en smiddags bewolkt en regen
Dat is zodat ik het Belgisch weer niet zou moeten missen zeker ;)
En wat doe je als je je verveeld op een regenachtige zondagmiddag? Samen met een kotgenoot naar tvoetbal kijken :p
Ben enorm benieuwd naar morgen, naar mijn 1ste Spaanse les. Blijkbaar spreken ze alleen maar Spaans en geen Engels. (Doet me weer denken aan Mevr Reuse!!)

Slaapwel xx

  • 10 November 2014 - 02:32

    Xavier:

    Hey nichtje ben blij dat het goed bevald daar e suc 6 met je spaanse les en ook een beetje genieten e :-) heel veel plezier :-) groetjes xavier

  • 10 November 2014 - 12:02

    Nico Dumalin:

    Om ten gronde te koloniseren moet je de taal van de inheemse bevolking kennen!

    De hoofdpijn gaat wel weer over, zo gaat dat altijd :-) af en toe de rust en de koelte opzoeken en voldoende drinken.

  • 10 November 2014 - 20:06

    Annick:

    Zo spannend en leuk je verhaal te volgen. Geniet met volle teugen maar blijf voorzichtig xxxx

    liefs
    Annick

  • 11 November 2014 - 21:18

    Uyttenhove Chantal:

    Hey ines
    Zo super nieuwe prikkels die op je afkomen. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ines

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 3612

Voorgaande reizen:

07 November 2014 - 08 Januari 2015

República del Ecuador y Islas Galápagos

21 December 2013 - 28 December 2013

Ecuador

06 Juli 2012 - 13 Juli 2012

Türkiye

Landen bezocht: